reisverslag oktober reis 2024

• Informatiepagina's
  • reisverslag oktober reis 2024

Van de Lutte naar Holten , naar Nuland naar Dorst. Toen door België naar Lisieux. Veel regen onderweg. Maar wat vandaag is gevallen valt morgen niet meer. Lekker eten en vervolgens een mooie welkomsdienst. Vandaag al vele mooie gesprekken gevoerd en verhalen gehoord. Nu fffff gezellig bij elkaar en voor straks lekker slapen .

We zitten nu nog in de bus. Het is half zeven. We moeten nog een kleine 100km rijden en dan zijn we daar waar de hemel en aarde een stukje dichter bij elkaar liggen. LOURDES. Vanmorgen om 8.15 uur vertrokken uit Lisieux. Het was een mooie dagtocht door het westen van zuid Frankrijk. Vanmiddag hebben we de film van Bernadette bekeken. Elke keer weer is dat voor velen een speciaal moment. Hoe is het mogelijk dat een jong ongeletterd meisje alles en iedereen kan overtuigen van wat ze heeft meegemaakt. Een fantastisch voorbeeld van wat je kunt bereiken ondanks tegenwerking en onbegrip bij iedereen die ze tegen kwam. Vele mooie gesprekken gevoerd met pelgrims. Die ook onderling als vrienden mooi met elkaar in gesprek waren. Bij ee n van de tussenstops genoten van een goed klaargemaakt lunchpakket. Morgen meer ..
..

De eerste volle dag in Lourdes is voorbij. Wat een mooie dag. Heeeeeel veeeel regen voorspelt, maar bijna de hele dag buiten geweest en nog geen 10 druppels gevoeld.
Voor de zekerheid waren we wel binnen begonnen met een ritueel om de bedevaard kaars aan te steken . Een ieder die er bij was heeft zijn of haar intentie in de kaars kunnen stoppen. Daarna in processie naar het heiligdom vertrokken om de kaars in de standaard te zetten . Vervolgens met zijn allen door de grot gelopen en een bloemenhulde bij Maria gebracht. Na het eten was er een welkomsviering in de st. Patrick kapel. Savonds hebben we de processie bijgewoond. Deze was ivm de te verwachten regen in de pius x basiliek. .tot 23.00 uur heerlijk buiten gezeten .en geen druppel regen gevalllen.... a demain.

Als u hier klikt gaat u naar de foto's van de reis

Als u hier klikt kunt u een berichtje achterlaten in het gastenboek

Share our website